SAUNA İÇİN EN İYİ 34 ÖNERİ

SAUNA İÇİN EN İYİ 34 ÖNERİ

Sauna yapmadan önce;

  1. Keyifli ve sağlıklı bir sauna için kendinize 2-3 saatlik bir zaman ayırmalısınız. Vücudunuz sıcakken ikinci kez kabine girmemeli arada yeterli bir zaman bırakmalısınız.
  2. Vücudunuzu zorlayan spor gibi aktivitelerden sonra öncelikle bir 30 dakika beklemelisiniz.
  3. Ne tam dolu bir mide ile ne de çok açken saunaya girmelisiniz. Saunadan 2 saat kadar önce yemek yemiş olmamalısınız.
  4. Sauna sırasında bol bol sıvı alınır. Buna saunadan önce de başlayabilirsiniz. Su veya çay ile susuzluğunuzu giderebilirsiniz.
  5. Saunadan önce duş almak zorunludur. Ancak duştan sonra iyice kurulanmalısınız. Vücudunuz üzerinde kalan su, terlemenizi geciktirebilir.
  6. 40 derece sıcaklıktaki ayak bileklerinize kadar olan suda, saunaya girmeden önce ayak banyosu yapmanızı hararetle öneririz.
  7. Saunaya mayo veya bikini ile girilmez. Hem zarar görür hem de terinizi emmez. O yüzden teninize saracağınız emici havlu ve peştemallar en ideal giysilerdir.
  8. Alkol ve sigara sauna ile hiç bir şekilde bağdaşmaz. Sigara damarları daraltırken, alkol ise tersine genişlemesine etki yapar. Her ikisi de sağlığa zararlıdır.
  9. Sauna yapacağınız günün öncesindeki akşam da çok az alkol almalısınız. Parti yaptıktan sonra saunaya gidenlere aldırmayın. Bir başka öneri de sauna öncesi sarmısak ve soğan yemekten kaçınmanız. Bunlar terle beraber dışarı çıkar ve sauna yapan diğer kişileri rahatsız edebilir.
  10. Sizin ve diğer insanların hijyeni için, ahşap ile teniniz arasında havlu ve benzeri bir örtünün olmasına dikkate edin.
  11. Kendinize rahat edeceğiniz bir yer seçin. Kısa süreli sauna seansları, uzun kalışlara göre kan dolaşımınıza daha az yük olur. En altta oturmayın. İkinci veya üçüncü sıraya geçin. Sauna deneyiminize bağlı olarak saunada 8 ila 15 dakika süre ile kalabilirsiniz.
  12. Şimdi terleme zamanıdır. 90 derecede  ve % 10 -20 nem ortamında 5 ila 8 dakikada ve özellikle taşların üstüne su döküldüğü zaman terlemenin üst noktasına erişirsiniz.
  13. Sauna seansı sırasında peeling harika olur. Sauna esansı ile zenginleştirilmiş mineral tuzları peeling için idealdir. Peeling, ölü deri parçacıklarını alırken kan dolaşımınızı arttırır ve cildinize tazelik verir.
  14. Hangi pozisyon iyidir? Eğer yeterli yer mevcutsa en iyisi sırt üstü uzanmaktır. Bu durumda tüm vücut aynı ölçüde sıcaklığa maruz kalır ve kaslar en iyi bu şekilde gevşer. Eğer uzanmak için yeterli yer yok ise otururken ayaklarınızı açılı şekilde uzatın. Ayağınızı geriye çekerek alttaki banka basmanız, kan dolaşımını engeller.

Sağlıklı terlemek;

Sağlıklı Terlemek

  1. Bir çok kişi saunaya ilk girişte belli belirsiz veya çok az terler. 6 – 10 kez sauna ziyaretinden sonra tam terleme başlayabilir. Eğer bu sizin için de böyle ise korkmanıza gerek yok zaman içinde gerçek anlamda terlemeye başlayacaksınız.
  2. Ter bezlerinin çok az olduğu burun üstü veya diz altında bacaklarınızın ön yüzleri yanabilir. Buraları terinizle ıslatabilirsiniz.
  3. Teninizin üzerinden teri silerseniz daha yoğun terleyebilirsiniz. Ancak bunu yaparken saunadaki diğer kişileri rahatsız etmemek için ilave bir havlu ile yapmanız doğru olacaktır.

 

 

 

Taşların üzerine su dökmek;

Sauna Sobası Üzerine Su Dökmek

  1. Çeşitli kokuların üzerimizde etkisi olduğu bilinen bir gerçektir. Saunada taşların üzerine, sauna esansları karıştırılmış suyun rahatlatıcı ve zindeleştirici etkisi vardır. Meyve esaslı kokular canlandırıcı iken ahşap kokuları dinlendiricidir. En yaygın kullanılan ökaliptus ise serinlik verir ve nefes yollarını açar.
  2. Ancak taşların üzerine su dökmeden önce saunadaki diğer kişilerden izin almak bir nezaket gereğidir. Taşların üzerine, kepçe ile bir veya bir kaç kez dökebilirsiniz. Kesinlikle aşırı miktarda su dökmeyiniz. Bu ortamın rutubetini çok arttırır ve sauna yapanlara rahatsızlık verir.
  3. Eğer saunadan çıkmak üzere iseniz ve bu sırada taşlara su dökülecek ise, su dökülmeden önce hemen çıkın ya da çıkışınızı erteleyin ki suyun ve esansların etkisi zayi olmasın.
  4. Eğer bu sırada size çok sıcak gelirse bir alt sıraya geçin.

Saunadan çıkmadan önce;

Saunadan Çıkmadan Önce

  1. Saunadan çıkmadan iki dakika önce yatıyorsanız kalkın ve kan dolaşımınızı düzenlemek için ayaklarınızı hareket ettirin.
  2. Vücudunuz tam ısınmadan saunadan erken çıkarsanız tekrar serinlemeniz uzun sürer. Ayrıca saunadan alacağınız yararı alamazsınız.

 

 

 

 

 

Saunadan çıktıktan sonra;

Saunadan Çıktıktan Sonra

  1. Eğer imkan varsa açık ve temiz havada biraz gidip gelmek kan sirkülasyonunuzu harekete geçirecek ve soğumanızı hızlandıracaktır. Bir kaç kez derin nefes almak da  hızlı serinlemenize yardımcı olacaktır.
  2. Kollarınızla daireler çevirin. Bu kan dolaşımınızı düzene sokacaktır.
  3. Soğuk su ile önce bacaklarınızı ve kollarınızı yıkayın. En sonra göğsünuz ve sırtınızı duşa sokmalısınız. Böylece kanı kalbinize doğru yönlendirirsiniz. Ilık bir duş hoştur ancak saunanın yararını azaltır.
  4. Saunadan sonra vücudu soğutmanın son aşaması gelir. Bunun için mevcut olan çeşitli olanaklardan faydalanabilirsiniz. Kneipp banyosu, kova duş, şelale duş veya şok havuzu. Suyun sizi tamamen sarması kadar rahatlatıcı ve zindeleştirici başka bir şey yoktur.

 

 

Dinlenme;

Saunadan Sonra Dinlenme

  1. Saunaya giriş çıkışlar kan dolaşımınıza baskı yaptığı için iki sauna seansı arasında yeterli bir dinlenme zamanı bırakmalısınız. Çünkü ancak yeterli aralıklarla dinlenirseniz, saunadan istediğiniz rahatlama etkisini elde edersiniz.
  2. Dinlenme alanları dingin olmalı ve rahat şezlonglar sunmalıdır. Rahatlatıcı hafif müzik, aşırı ve parlak olmayan aydınlatma, iyi bir havalandırma dinlenme alanlarının olmazsa olmazıdır.
  3. Çelişkili olarak algılansa da, sıcak bir ayak banyosu, vücudun soğutulmasına yardım eder. Yalnızca bileklere kadar su yeter. Sonra tekrar soğuk duş almalıdır.

Son olarak;

  1. Dinlendikten sonra ikinci ve hatta üçüncü kez saunaya girebilirsiniz. Altın kural: Soğumak için ayıracağınız zaman saunada geçirdiğiniz sürenin iki katı olmalıdır.
  2. Sauna yaparken vücudunuzdan toksik maddeleri terinizle birlikte atarsınız. Sauna seansınızın sonunda, zararlı maddelerin vücuttan atılmasına ve bol oksijen alınmasına, neticede sağlıklı sauna etkisine ilave katkı yapacak bir vücut masajı harika olur.
  3. Sauna sonrası teninize uygulayacağınız maske ve kremler de çok yararlı olabilir.
  4. En son olarak, kuralların ve önerilerin iyi ve sağlıklı sauna yapmanıza yardımcı olmak amacıyla verildiğini unutmayın. Ancak kimseden bunlara harfiyen uyması istenmez. Saunayı keyif için yapmalısınız.Vücudunuzun sesine kulak verin!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *