Mükemmel Banyonun Sırrı

Mükemmel Banyonun Sırrı

Cildiniz ve ruhunuz için mükemmel terapiyi, sıcacık su dolu bir küvetin içinde geçireceğiniz 20 dakikalık bir banyoda bulabilirsiniz. Sıcak bir banyo likit psikoterapidir. Huzur verir ve yumuşatıcı etkisi vardır. Bir kere banyoya girdiğinizde, problemlerinizi dışarıda bırakırsınız. Onlarla ilgileneceksiniz ama şimdi değil! Banyo suyunuz sıcak olmalı ancak aşırı sıcak değil. 38° – 39°C idealdir. Hamile hanımlar ise 37°C yi aşmamalıdır. Vücudumuz sıcağı sever ancak bütünüyle ısıtılmaktan da hoşlanmaz. Başınızın serin tutulması bunun çözümüdür. Sıcak banyonuzun keyfini çıkarırken başınıza arada sırada bir iki bardak soğuk su dökebilirsiniz. Ya da serin ıslak bir havluyu başınızın üstüne koyabilirsiniz.

Üşüttünüz mü?Mükemmel bir banyo kesinlikle iyi gelecektir.

Akan bir buruna, öksürüğe, yorgunluğa, ağrıyan kaslara, sıcak bir banyo her zaman iyi gelir. Nane yağı karıştırılmış banyo tuzu sinüslere ve öksürüğe, Ölüdeniz tuzu karışımlı tuzlar ise ağrıyan kaslarınızı yumuşatır. Banyo malzemesi satan bir çok yerde bulabileceğiniz banyo tuzları banyonuza etkin katkı sağlar. Avuç dolusu tuzu akan suyun altına tutun, tuzlar suya düşerken kokuları ve yağları su buharına karışır. Böylece denizin kokusunu ve ortamını banyonuza taşırsınız. Zaten tertemiz bir deniz suyuna dalmaktan daha iyi gelen bir şey var mı?

Banyo OrtamıMükemmel banyonun sırrı ortamında gizlidir!

Banyo almadan önce, banyo ışıklarının yumuşak ve loş olmasına dikkat edin. Eğer dimerli ise ışığın şiddetini azaltın ve küvetinizin etrafında hoş kokulu mumlar yakın. Banyonuza taşınabilir bir CD çalar veya iPodunuzu getirin ve sizi rahatlatıp dinlendirecek bir soft müzik parçasını dinleyin. Banyonuza girdikten sonra, banyo kapınızı, varsa duş perdenizi veya kabin kapısını kapatın. Böylece yalnızca ısının dışarı kaçmasını engellemiş (su daha geç soğuyacaktır) olmakla kalmayacak, aynı zamanda büyülü kokulu buharı da içerde tutmuş olacaksınız. Buhar, cildinizdeki gözenekleri açarak temizleyecek ve sağlıklı bir parlaklıkla cildinizi tazeleyecektir.

Acele etmeyin! Suda kalın!

Banyoda Acele Etmeyin Suda 10 dakika kaldıktan sonra hemen çıkıp, günlük işlerinize koşturmak isteği içinizi kaplayabilir.Bunun yerine arkanıza uzanın ve bir 10 dakika daha suda kalın. Suyun sıcaklığı, kan dolaşımınızı arttırıp ancak kan basıncınızı düşürürken, banyo tuzlarının sihirli gücü, cildiniz üzerinde çalışmaya zaman bulacaktır. Öte yandan, sıcak su yalnızca vücudunuz üzerinde değil aynı zamanda zihniniz üzerinde de etkili olacaktır. Ister inanın ya da inanmayın, İlk bir kaç dakika boyunca kafanızın içinde randevular, projeler, terminler dolaşıp dururken sonra bunlar yavaşça kaybolacaktır. Gözlerinizi kapayın ve rahatlayın!

Güne bir banyo ile başlayın!

Güne banyo ile başla Sıklıkla banyo almak deyince, günün sonunda alacağımız banyo aklımıza gelir. Doğaldır ki, akşam alınan banyo, günün stresini üzerimizden yıkayıp alır ve güzel bir uykuya hazırlık olur. Ancak sabah alınan banyo güne iyi başlamanın en iyi yoludur! Baharat limon yağı karışımlı bir banyo tuzu sizi enerjik, tazelenmiş kılacak ve tüm gün boyunca diri tutacaktır.

Sıcak banyo ile birlikte masaj yapın.

Banyoda masaj

Banyonuz, kendi kendinize uygulayacağınız küçük bir masaj için ideal bir yerdir. Kas düğümlerini (ağrıların tetikçileri) yumuşatmak için en iyi yöntem küçük bir topu vücudunuzun altında sertleşmiş ve ağrıyan kasınızın üstüne koyarak baskı uygulamaktır. Bu basit bir hiledir. Standart tenis topu masajında, topu vücudunuzla yer arasında sıkıştırdığınızda, çok fazla baskı olabilir. Ancak suda daha hafif olduğunuz için bu baskıyı daha kontrol edilebilir bulabilirsiniz. Suyun sıcaklığı sizi rahatlatırken, suyun kaldırma kuvveti, ağrıyan yerlerinize uygulayacağınız masajı hassas bir şekilde ayarlamanıza imkan sağlar.

Banyo yaparken su için.

Suyun altında terlersiniz. Sıcak bir banyoda, garip gelecek belki ama, bir hayli sıvı kaybedersiniz. Terlemek vücudumuzdan kullanılmış metabolitlerin atılması için gereklidir. Egzersiz bunun için bir yöntemdir. Ancak sıcak banyo yapmak çok daha kolaydır – ve gerçekten, insanlar egzersiz yaparken olduğundan daha fazla sıcak banyoda terler. Bu yüzden bol bol su içmelisiniz. Önce, banyo sırasında ve sonrasında! Sıcak bir banyodan sonra kaybettiğiniz suyu tekrar almalısınız. Aksi durumda, dehidrasyon yani su kaybı, banyo keyfinizi kaçırabilir.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *